środa, 11 marca 2015

Krowy na Błoniach, Holiday Inn w polu...

To chyba jedno z ostatnich takich zdjęć. Krowy na Błoniach. Tak, tak. Kiedyś wypas bydła rogatego na Błoniach krakowskich był jak najbardziej dozwolony. Był taki pan który zbierał krówki od okolicznych gospodarzy i wypędzał je na błonia czyli na pastwisko. Kiedy robiłem te zdjęcia opowiadał mi o tym. Pasał od kilku lat.  Najczęściej w tej części za boiskiem Zwierzynieckiego. Często tam jak się chodziło to krowie placki były częściej spotykane niż kretowiska. 
Te zdjęcia już kiedyś publikowałem przy okazji owiec na błoniach http://mareklasyk.blogspot.com/2011/03/owce.html  Zeskanowałem tylko te klatki bo o nich pamiętałem. 


Te zdjęcia krów na Błoniach krakowskich zrobiłem 2 czerwca 1978 roku







Jakoś na poczatku lat osiemdziesiątych zakazano wypasu krów. Teraz nagminnie możemy nastąpić co najwyżej na psią kupę. Niestety Błonia stały się największym psim sralnikiem. Nikt nie sprząta.  

W tym samym dniu robiłem zdjęcia nowo budowanego hotelu ORBIS światowej sieci Holyday Inn sieci ORBIS. Klocek o paskudnej architekturze został wybudowany w szczerym polu. Nikt tam nic nie budował ale już było wiadomo ze miejsce które znałem z dzieciństwa czyli Zarzecze, łąki są już stracone. Za kilkanaście lat zaczęła się zabudowa tego miejsca i trwa do dzisiaj...




Zapewne wracałem do domu torami. zapewne coś mnie podkusiło, zapewne to był ten pociąg. W kazdym razie nacisnąłem migawkę. I tak powstało jedyne zdjęcie w mojej niepamięci analogowej tego miejsca. To tunel w okolicy Bronowickiej. To miejsce dzisiaj wygląda zupełnie inaczej...



Marek Lasyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz