niedziela, 15 lutego 2015

Święto latawca

Niewiele było takich imprez w komunie. Dzisiaj okrzyknęlibyśmy ją " Kultową " To " Święto latawca." Organizowane przez całe lata komunistyczne przez redakcje " Echa Krakowa ". Jesienią na krakowskich Błoniach spotykali się modelarze ze wszystkich modelarni, harcerze z drużyn lotniczych i wszyscy maniacy latania. Przychodzili i młodzi i starzy. Wiele set osób przychodziło. Zdjęcia które zrobiłem pochodzą z 26 września 1977 roku. Przyznam ze nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego ta impreza nie ma dalszego ciągu. Została zarzucona po 1989 roku... 



Musiało być już chłodno bo ludzie poubierani. To mnie najbardziej kreci w tych zdjęciach sprzed dziesiątków lat. Szczegóły. Na przykład jak ludzie byli ubrani....


Ten Pan w ciemnych okularach musiał być ewidentnie w gronie jury. Chodził oglądał i coś zapisywał. Przewija się przez kilka zdjęć... A druha w beretce kojarzę. Niestety nie z nazwiska. Z Drużyn lotniczych był i z MDK Krowodrza...
  



Konstrukcje latawców były niezwykłe i bardzo skomplikowane...






To jedyna klatka z puszczania latawców. Ewidentny brak długiego obiektywu. zapewne wolałem focić na ziemi...




Jak już pisałem ludzi musiało być na tej imprezie bardzo dużo.






To były chyba nagrodzone konstrukcje...






Naprawdę niewiele mogę napisać o tym konkursie. Nie znam ludzi którzy są na tych fotach. Mówiąc szczerze te zdjęcia zobaczyłem pierwszy raz teraz. Przeleżały w moim archiwum w negatywach. Jeśli ktoś by się rozpoznał na tych zdjęciach proszę o kontakt. Przekażę zdjęcie .
Patrząc na te klatki to chyba pierwszy mój taki fotoreportaż prasowy. Nie pamietam jednak aby był gdziekolwiek publikowany. 

Marek Lasyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz